Jak złożyć wniosek o ogłoszenie upadłości konsumenckiej?
Obecnie zasadą jest składanie wszelkich pism i wniosków w ramach upadłości w formie elektronicznej za pośrednictwem Krajowego Rejestru Zadłużonych, czyli systemu teleinformatycznego stworzonego właśnie do obsługi postępowań upadłościowych i restrukturyzacyjnych. Wniosek o ogłoszenie upadłości wnoszony samodzielnie przez konsumenta w drodze wyjątku może być też złożony papierowo na formularzu. W takiej sytuacji sekretariat sądu zeskanuje wniosek i wprowadzi go w imieniu dłużnika do systemu. Wyjątek ten nie dotyczy jednak składania wniosku przez profesjonalnego pełnomocnika będącego doradcą restrukturyzacyjnym, radcą prawnym bądź adwokatem. Możliwość składania pism w formie papierowej dotyczy jednak wyłącznie postępowania w przedmiocie ogłoszenia upadłości. Po ogłoszeniu upadłości wszelkie pisma muszą już być wnoszone przez konsumenta w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu KRZ. Warto więc od razu na etapie składania wniosku o ogłoszenie upadłości założyć sobie konto w systemie oraz złożyć wniosek do sądu w formie elektronicznej.
Powiązane pytania:
- Do jakiego sądu złożyć wniosek o ogłoszenie upadłości konsumenckiej?
- Co zawiera wniosek o ogłoszenie upadłości konsumenckiej?
- Co mam napisać w uzasadnieniu wniosku o ogłoszenie upadłości konsumenckiej?
Baza wszystkich pytań i odpowiedzi na temat upadłości konsumenckiej.