Czy po ogłoszeniu upadłości są blokowane konta bankowe?
Banki mają praktykę całkowitego blokowania rachunków bankowych. Praktyka ta jest zgodna z rekomendacją KNF dotyczącą postępowania banków w przypadku ogłoszenia upadłości wobec ich klienta. Bank więc blokuje konto i czeka na dyspozycję syndyka dotyczącą rachunku bankowego oraz środków na nim się znajdujących. Praktyka poszczególnych banków jest różna. Natomiast w większości odblokowanie rachunku wiąże się z koniecznością osobistej wizyty syndyka w oddziale banku.
Wśród praktykowanych rozwiązań (akceptowanych przez większość syndyków) jest też korzystanie z konta bankowego osoby bliskiej lub z rozwiązań typu Revolut czy ZEN. Takie konta nie są blokowane i można na nie otrzymywać wynagrodzenie w kwocie wolnej od zajęcia. Syndyk może jednak oczekiwać dostarczania potwierdzeń transakcji kierowanych na takie konta.
Przed ogłoszeniem upadłości warto też uporządkować kwestę rachunków bankowych. Jeśli są jakieś niepotrzebne rachunki, to warto je zamknąć, zanim sąd ogłosi upadłość.
Powiązane pytania:
- Jaka jest kwota wolna od zajęcia w upadłości konsumenckiej?
- Co wchodzi do masy upadłości w upadłości konsumenckiej?
- Czy upadłość konsumencka wstrzymuje egzekucję komorniczą?
Baza wszystkich pytań i odpowiedzi na temat upadłości konsumenckiej.